Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com

Prototyypistä tuotantokelpoiseksi

Keskustelua mistä tahansa. SÄÄNNÖT TÄÄLLÄ!

Valvoja: Moderaattorit

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2016 18:50
Moi!

Itse olen ammatiltani softakehittäjä, joten elektroniikka puoli on vielä varsin vieras - vaikka sinänsä mielenkiintoiselta vaikuttaakin. Olen kehittänyt päivätyöni ohessa Raspberry PI:n päälle erään laitteen prototyyppiä ja tälle kyseiselle laitteelle olisi nyt ensi alkuun kysyntää ainakin 100 kappaleen verran (työnantajani kautta). Laite tarvitsee muutaman lisämoduulin, jotka olen Ebaystä tilannut ja kytkennöissäkin olen GPIO- sekä USB-väylän kautta onnistunut. Softa on vielä keskeneräinen, mutta sen valmistuttua olen ensimmäistä kertaa vaihessa, josta en tiedä, kuinka edetä. Laite pitäisi saada tuotantokelpoiseksi ja ilmeisesti suorat GPIO-kytkennät jumper-kaapeleilla eivät tuotantokäytössä oikein käy vai käyvätkö? Näen niissä potentiaalista paloturvallisuusriskiä. Yhtenä vaihtoehtona pitäisin sitä, että toimittaisin prototyypin jollekin firmalle, joka osaisi siitä viimeiställä yksittäisen IC:n tai sitten niin, että noista ulkoisista moduuleista teettäisin yhden IC:n, jonka voisi sitten GPIO-väylään liittää 26-pinnisellä väyläliitännällä. Mitä ajatuksia herää? Kuinka tästä eteenpäin? Kokoonpano ei todellakaan ole monimutkainen. Raspberryn lisäksi tarvitaan kaksi lisämoduulia.

Guru
Guru
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2016 22:45
Saisko modulit liitettyä liitäntänastarivin. Kasaa "mini kortit" erikseen ja liittää ne modulina Rasperryyn?

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2016 10:04
No paloriskiä niistä ei mitenkään oikeen saa aikaiseksi, kontaktiongelmia ehkä pidemmän päälle kyllä.

Mitä moduleja siihen kytketään? Ei oikeen osaa muuten antaa vinkkejä jossei ole tiedossa sitä.

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2016 19:50
Nämä moduulit:

http://www.ebay.com/itm/5V-Two-2-Channe ... SwT5tWOdb6
http://www.ebay.com/itm/New-SIM900A-V4- ... SwuYVWmK7L

Tässä lähdin pohtimaan tosiaan sitä vaihtoehtoa, että yhdistäisin nuo molemmat moduulit yhdelle piirilevylle ja kytkisin ne Raspberriin tällä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... alle-50-cm

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2016 9:12
Ahaa, no noiden modulien kanssa en ehkä itse rupeaisi sen eksoottisempia ratkaisuja keksimään vaikka kyse olisikin tuotantolaitteista. Hankkii vain sen verran laadukkaat välijohdot että ne kiinnittyvät noihin piikkirimoihin tarpeeksi tiukasti.
Paloriskiä niistä ei kyllä missään nimessä tule.

Paluu Yleinen keskustelu