Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com

Perus yleismittari minulle ja miksei muillekkin.

Keskusktelua mittalaitteista, testaamisesta, vianetsinnästä ja työtekniikoista

Valvoja: Moderaattorit

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: Su Touko 15, 2011 13:52
Perustelluista syistä en halua ostaa mitään 5-20€ rimpulaa. Yleinsä kun moiset on valmistettu halvimmista komponenteista, halvimmilla kustannuksilla ja yllätys yllätys tavoitteena kilpailla hinnalla.
Tarkoituksenani ei siis ole ostaa vain halvinta siksi, että se on halpa. Päinvastoin, laadukasta ilman, että ostaa itselleni tarpeettomia ominaisuuksia, kuitenkin hiukan silmällä pitäen "mahdollisesta kiinnostumisesta" ja tarpeen kasvamisesta.
Yleismittarilla tarkotus mitata dc jännitteitä ja min + max arvojen talteensaanti olisi olennaista. Kyseessä siis tietokoneen kellotus yms härvääminen ja tutkiskelu. Budjetiksi toivoisin n70€ laitetta maksimissaan kuitenkin 120€ posteineen ja alveineen... Tämä sulkee fluken mittarit pois kokonaan kysymyksestä?

Itse olen ajatellut http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... i=DT-9918T ~100€ tämänlaista laitetta. Onko kyseinen laite laadukas ja pysyykö valmistajan asettamissa rajoissa vai?
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 16:10
Ilmeisen aktiivinen foorumi tai sitten kysymykseni on vain tyhmä. Tosiaan, kyselin asiaa muualtakin eli ammattikoulussa sähkölinjaa suorittavalta henkilöltä, joka valaisi, että koululta voi saada todella edullisesti (35€) paljon paremman. Eli jos vain tälläinen mahdollisuus on olemassa niin ei kannata jättää huomiotta. Omalta osaltani tämä tarkoittaa sitä, että joutuu odottamaan syksyyn koulujen alkua ja tilailla sitten itsellenikin. :arrow:
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2011 15:50
Onko ammattikouluissa tosiaan noin hyviä mittareita? Mitä itse olen niissä nähnyt, niin aika perusmittareita on ollut. Laatumerkkejä tosin, mutta ei niissä mitään min-max-optioita ollut.

Paluu Työtekniikat, työvälineet, mittalaitteet ja testaus