Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com

Moi vaan!

Anna rohkeasti palautetta ja kehitysehdotuksia!

Valvoja: Moderaattorit

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 15:19
Noita palstoja on tosiaan n?in alkuunsa turhan paljon, mutta ei viel? sent?s liikaa. Kyll?h?n niit? voisi hiukan yhdistell?kkin. Ehdotuksia?

Tuosta hakukone optimoinnista en oo ennen kuullutkaan. Perehdyn asiaan tarkemmin heti kun saan sy?ty?.
Uusi jäsen
Uusi jäsen
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 20:35
Admin kirjoitti:Uusi j?sen 10
J?sen 50
Kokenut j?sen 150
Vanhempi j?sen 200
Quru 300

Aika perus setti.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin oikeinkirjoitus ei ole vahvinta alaani ja varsinki yhdyssanat eiv?t aina p??dy yhteen niin olisi kiva jos ilmottelisitte kirjoitus virheist?.

Minulla oli ?ik?st? 10 t?n? vuonna. Osaan hyvin kielen kaikkine hyvine tapoineen. Olisin halunnut olla palstojen moderaattori, sill? min? olen monessa foorumissa arvostettu moderaattori. Minulla on jopa oma foorumi, jota yll?pid?n. Jos tarpeen voin olla vaikkapa t?m?n foorumin toinen yll?pit?j?, joka vastaisi foorumin asetuksista ja sen sellaisista. :)
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 22:08
P??set nyt modeks :P , tuota yll?pito juttu mietin t?ss? hiukan samalla kun tutustun tuohon sinun foorumiisi. Ihan t?ss? tulevaisuus silm? kulmassakin tuo sinun foorumisi kiinnostaa kun amikseen t?ss? menossa olen, joko metalli-alalle tai datanomiks. :wink:

Ei vaan kannata n?it? tunnuksia kauheestii jaella kun jollekkin voisi tulla mieleen vallan kumous. Viel? kun olen v?h?n nuoremman puoleinen. :lol:

Noihin teemoihinkin pureudun kun kerke?n.
Uusi jäsen
Uusi jäsen
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 22:11
Admin kirjoitti:Noita palstoja on tosiaan n?in alkuunsa turhan paljon, mutta ei viel? sent?s liikaa. Kyll?h?n niit? voisi hiukan yhdistell?kkin. Ehdotuksia?

Tuosta hakukone optimoinnista en oo ennen kuullutkaan. Perehdyn asiaan tarkemmin heti kun saan sy?ty?.

min? yrit?n parhaani linkitt?? t?h?n sivustoon omilta sivuilta esimerkiksi. T?m? on nimitt?in aika hyv? foorumi, ja vastaavia en ole toistaiseksi n?hnyt enk? t?rm?nnyt. :)

Kokenut jäsen
Kokenut jäsen
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 22:38
Niin se vaan oli hyv? foorumi, muutta meni vit...
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 22:39
Voisitko selitt?? v?h?n paremmin mik? meni pieleen kun hpguru ilmaantui?
Uusi jäsen
Uusi jäsen
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 22:42
TAP kirjoitti:Niin se vaan oli hyv? foorumi, muutta meni vit...

Johan nyt? Asiallinen tyyppi olen, haluan auttaa yll?pit?j?? hyv?n foorumin luomisessa ja muutenkin elektr. kiinnostaa. Onko t?ss? jotain asiatonta? Ei. Jos edelleenkin olet minua vastaan, niin en voi mit??n. Sinun tulisi hyv?ksy? nekin asiat, jotka eiv?t miellyt?k??n sinua.
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 0:07
Uusi alue(vaikka juuri puhuttiin v?hent?misest? :? ) T?nne sitten nyt kaikki foorumin parannus ehdotukset, yll?pitoon liityytv?t kysymykset ja ongelmien raportointi.

Nyt p??sett? tuolla yleisess? keskustelu h?p?tt?leen mist? haluutte.

Jäsen
Jäsen
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 10:14
Admin kirjoitti:Uusi alue(vaikka juuri puhuttiin v?hent?misest? :? ) T?nne sitten nyt kaikki foorumin parannus ehdotukset, yll?pitoon liityytv?t kysymykset ja ongelmien raportointi.

Nyt p??sett? tuolla yleisess? keskustelu h?p?tt?leen mist? haluutte.

Tuo lis?ys on ok. Sellaisen muutoksen voisi varmasti tehd?, ett? yhdist?isi "mikrokontrollerit" ja "ohjelmointi ja ohjelmat". Suurin osa laitel?heisest? ohjelmoinnista kuitenkin tehd??n mikrokontrollereille ja kyll?h?n sinne mukaan sopii my?s muutakin elektroniikkaan liittyv?? ohjelmointikeskustelua. Se voisi olla nimelt??n pelkistetysti "mikrokontrollerit ja ohjelmointi".

Kokenut jäsen
Kokenut jäsen
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 11:41
Kuten toisaalla mainittiin hpgurun esiinmarssin arroganteista piirteist?, niin minuun se kyll? todella kolahti. Pohjalaisvereni saattaa olla tietyiss? asioissa herkk? kiehahtamaan. Kyll?h?n kaveri n?k?j??n silti hyv?ll? asialla n?ytt?? olevan.

K?yt?stavoissa kuitenkin olisi hieman hiomista. Esimerkiksi kommentti "asiallinen tyyppi olen" muotoon "pyrin olemaan asiallinen".Itsevarmuus on hyv?kin asia, mutta liiallisena se koetaan r?yhkeydeksi.

T?ss?kin lienee sukupolvien v?linen kuilu v?liss?. Nuoruudessani minun piti teititell? esim. isovanhempiani.

My?nnett?k??n, etten itsek??n ollut paras esimerkki hyvist? tavoista.
Uusi jäsen
Uusi jäsen
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 13:32
TAP kirjoitti:Kuten toisaalla mainittiin hpgurun esiinmarssin arroganteista piirteist?, niin minuun se kyll? todella kolahti. Pohjalaisvereni saattaa olla tietyiss? asioissa herkk? kiehahtamaan. Kyll?h?n kaveri n?k?j??n silti hyv?ll? asialla n?ytt?? olevan.

K?yt?stavoissa kuitenkin olisi hieman hiomista. Esimerkiksi kommentti "asiallinen tyyppi olen" muotoon "pyrin olemaan asiallinen".Itsevarmuus on hyv?kin asia, mutta liiallisena se koetaan r?yhkeydeksi.

T?ss?kin lienee sukupolvien v?linen kuilu v?liss?. Nuoruudessani minun piti teititell? esim. isovanhempiani.

My?nnett?k??n, etten itsek??n ollut paras esimerkki hyvist? tavoista.

KIITOS Palautteestasi! Yrit?n noudattaa antamiasi ohjeita. Se asiallisuuteni oli liiankin hyvin ilmaistu.
Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 14:37
Kyll? ?idinkielt? pit?? arvostaa ja sen oikeinkirjoitukseen suhtautua kaikella vakavuudella. On tutkimuksella todettu, ett? ihmiset, jotka hallitsevat hyvin ?idinkielens?, menestyv?t opinnoissaan. Olen kuitenkin aina suhtautunut itse v?h?n sarkastisesti pikkusormea koukistelevaan oikeakielisyyteen. Kielen muodollista laatua painottamalla on tehty monia lupaavia ja osaavia ihmisi? entist? v?hemm?n itse??n ilmaiseviksi. Miettik?? t?t?!
Uusi jäsen
Uusi jäsen
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 15:20
Admin kirjoitti:P??set nyt modeks :P , tuota yll?pito juttu mietin t?ss? hiukan samalla kun tutustun tuohon sinun foorumiisi. Ihan t?ss? tulevaisuus silm? kulmassakin tuo sinun foorumisi kiinnostaa kun amikseen t?ss? menossa olen, joko metalli-alalle tai datanomiks. :wink:

Ei vaan kannata n?it? tunnuksia kauheestii jaella kun jollekkin voisi tulla mieleen vallan kumous. Viel? kun olen v?h?n nuoremman puoleinen. :lol:

Noihin teemoihinkin pureudun kun kerke?n.

Juu..huomasin eilen olevani moderaattori. Yll?pito-hommat ovat vain sellainen lis?ke, ett? jos et jostain syyst? p??se tiettyn? ajankohtana yll?pit?m??n, min? voin hoitaa hommat. Jos tulee tarvetta. Moderaattori paikka kelpaa minulle enemm?n, kuin hyvin.

Ja hyv?, ett? Metalliala kiinnostaa. Kiitos rekister?imisest?si. Rakkaudesta Metalliinhan on Suomen ainoa Kone- ja Metallialaa k?sittelev? foorumi.

Jäsen
Jäsen
ViestiLähetetty: To Tammi 25, 2007 13:11
?sken kokeilin Googlettaa, niin erilaisilla elektroniikka-sanan sis?lt?vill? hauilla alkaa l?ytym??n aika hyvin osumia t?nne sivustolle. Esim "elektroniikka foorumi" -haulla heti ensimm?isen sivun kolmas, nelj?s ja viides osuma osoittaa t?nne :)

Tosin t?ll? on varmasti negatiivisiakin vaikutuksia. T?nne tulee helposti h?irik?it?kin, kuten nyt ihan viime aikoina on k?ynytkin.
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
ViestiLähetetty: To Tammi 25, 2007 14:22
T?ytyy varmaan kohta laittaa rekister?istymis pakko p??lle. Roskaviesteist? IP ja k?ytt?jnimi jos on rekister?itynyt talteen ja deletee. IP ja nimi sitten minulle YV:ll? niin pistelen bannej?.
EdellinenSeuraava

Paluu Ylläpito