Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Sytytyspuolan etuvastus

Keskustelua autoelektroniikasta

Valvoja: Moderaattorit


Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 11:24
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 13:33
Sain kerran vanhaan Escortiini (taisi olla 72-mallinen takavetoinen) sellaisen vian, ett? eiv?t saaneet merkkiliikkeess?k??n kuntoon vaan itse oli korjattava. Kaikki alkoi siit?, ett? kone kerran vaan sammahti ja k?vi ainoastaan niin kauan, kun jaksoi startata. Se ei kuitenkaan tee startille hyv??, jos sen n?in ajaa ylikierroksille. Aikani tutkittua havaitsin, ett? virtalukolta puolalle menev? piuha oli hapettunut poikki syyl?rin alta johtonipusta. Uusin koko johdon puolalta virtalukolle ja pistin paksumpaa johtoakin, ettei heti hapurru. T?st? ne ongelmat alkoivat, kone nimitt?in nyki ja paukahteli tavantakaa. Pari kertaa huollossa vaihdettiin k?rjet ja kondensaattori (toiset jopa takuuna) ja putsattiin kaasaria, mutta se toi vain hetken lohdun. Aikani p?hk?ilty?ni tulin siihen tulokseen, ett? alkup. ohuempi piuha toimikin my?s puolan etuvastuksena rajoittaen k?rkien l?pi menev?? virtaa ja kipin?inti?. Lis?sin puolan kanssa sarjaan 2,2 ohmin vastuksen ja ongelma poistui kertaheitolla.

Jäsen
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 21:00
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 14:11
Aikani p?hk?ilty?ni tulin siihen tulokseen, ett? alkup. ohuempi piuha toimikin my?s puolan etuvastuksena rajoittaen k?rkien l?pi menev?? virtaa ja kipin?inti?. Lis?sin puolan kanssa sarjaan 2,2 ohmin vastuksen ja ongelma poistui kertaheitolla.
...voi helvata! Mulla oli joskus ammoin Ford tuhnu(taunus). Ihan sama vika. Ite en keksiny mik? siin? oli, eik? kekannut kaks eri korjaamoakaan! Ruuna meni rompparille kun ei siihen mit??n tolkkua tullut. Auto saattoi kulkea muutaman sata metri? ja sitten pari jykev?? pamausta ja ajo loppui siihen.

Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 11:24
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 14:45
Tuossa on muuten sellainen juju, ett? starttauksen aikana puola saa j?nnitteens? suoraan virtalukolta ilman etuvastusta toista reitti?, koska kaikki irtisaatava j?nnite tarvitaan esim. kylm?k?ynnistyksess? pakkasella, jolloin kipin? tulpissa voi muutenkin olla kylmempi ja lyhyempi akun pakkaskest?vyydest? riippuen. Siksi kone k?y ja ottaa t?ydet kierrokset niin kauan kuin starttaa ja sammuu heti, kun avaimesta helpottaa em. vikatapauksessa.

Kokenut jäsen
Kokenut jäsen
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 14:14
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 18:13
Joskus -80 luvulla huomasin kadun varrella kaverin jolla oli ongelmia autonsa kanssa. Kone starttasi ja k?vi niin kauan kuin virta-avaimesta v??nsi. Arvasin vian ja kaverilla oli onneksi v?h?n tyokaluja mukana, ett? saimme etuvastuksen ohitettua. Neuvoin ajamaan suoraan varaosaliikkeeseen ja ostamaan uuden vastuksen, sill? puola kuumenee liikaa ja rikkoontuu ilman sit?.

Nykyvehkeit? onkin hankalampi tien p??ll? rempata...
Avatar
Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 336
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 22:09
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 21:24
TAP kirjoitti:
Nykyvehkeit? onkin hankalampi tien p??ll? rempata...


N?in on. 80-luvulla taas jopa Suomessa oli ep?korektia puhua ??neen, ett? Puolan johdossa olisi ollut vikaa ...

Jäsen
Jäsen
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 8:03
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 10:15
Nykyisill? autoilla tahtoo sytytyspiiri joskus menn? hieman haasteelliselle puolelle senkin takia ett? viat ovat entist?kin mysteerisempi?. Minulla oli aikanaan Polski Fiat, joka k?vi kuin enkeli, mutta silloin kun se niin p??tti, kone sammui, eik? toivoakaan k?ynnistymisest?. Seuraavana p?iv?n? se yleens? l?hti kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.

Pensaa tuli, sytytys toimi, mutta kone ei k?ynyt. Vasta paljon my?hemmin syy selvisi: Sytytysyksikk? toimi koko ajan, eli kipin? oli aina olemassa, mutta joskus se vain p??tti omin p?in heitt?? ajoituksen kokonaan muualle. Sitten taas jostakin mysteerisest? syyst? p??tti vet?ist? ajoituksen taas kohdalleen ja kone k?vi kuin ompelukone.

Jäsen
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 21:00
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 11:18
80-luvulla taas jopa Suomessa oli ep?korektia puhua ??neen, ett? Puolan johdossa olisi ollut vikaa ...
Eik?s niihin aikoihin johdossa ollut s?hk?miesten johtot?hti :D

Minulla oli aikanaan Polski Fiat, joka k?vi kuin enkeli, mutta silloin kun se niin p??tti, kone sammui, eik? toivoakaan k?ynnistymisest?. Seuraavana p?iv?n? se yleens? l?hti kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.
tuollaisia "ongelmia" saattaa olla my?s omistajalla :lol:
Nyt on varmaan menossa Puola-viikot...

Guru
Guru
Viestit: 636
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 10:23
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 23:42
Tuohon polskifiiattiin veikkaan viaksi vuotavaa alipaine letkua tai rikkin?ist? alipaineen antuarin yksikk??. Volvo 460 k?rsii tuosta huonosta letkusta jos ei vaihda jonkun muun valmmistajan letkuun...

Jäsen
Jäsen
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 8:03
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 7:07
Tokihan ne vuotavat letkutkin antavat kivoja mysteereit?, mutta minulla korjaantui sytytysyksik?st?. Asia muuten meni niin pitk?lle ett? se tarkistettiin skoopilla autos?hk?firmassa ja itse asiassa vasta siell? vika l?ytyi.

Kokelas
Kokelas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 12:24
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 18:47
-82 mallisessa Kadetissa tuo oli mukavasti toteutettu. Etuvastus kiinteänä kytkentänä virtalukolta ja startatessa sai solenoidilta sitten kovemman jännitteen. Piuha oli vedetty sieltä puolalle.
Kun korjaamo vaihtoi isäukon autoon uuden vaihtostartin, jättivät piuhan irti ja aina vasemmalle käännettäessä se otti maihin ja auto nyki ja joskus sammui.
Eivät osanneet sitä sitten korjata vaan vaihtoivat toisen startin ja vaiva jatkui...
Toiselta paikakunnalta löytyi sitten kaveri joka pari aikansa pähkäiltyään laittoi homman kuntoon.

Paluu Autoelektroniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa