Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Laturista 2 eri ulosottoa

Keskustelua autoelektroniikasta

Valvoja: Moderaattorit


Kokelas
Kokelas
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 13, 2010 22:35
ViestiLähetetty: La Touko 15, 2010 12:54
StiNgeR kirjoitti:Lyö toinen akku alkuperäisen rinnalle niin, että kun auto on käynnissä on lisäakku kytketty alkuperäiseen akkuun ja kun auton sammuttaa niin rele irroittaa sen pelkästään ra-radion käyttöön. Tällöin auton oma akku ei tyhjene jos unohdat radion päälle. Tosin, toiseksi akuksi kannattaa laittaa mielellään syväpurkauksia sietävä malli ettei se ole heti ekan unohduksen jälkeen entinen. Ihan optimaalinen ratkaisu tämä tietty ei ole, mutta tältä pohjalta itse lähtisin kehittelemään eteenpäin.

Parannusehdotuksena tuohon voisi miettiä toiselle akulle syväpurkaussuojaa niin se ei tykkäisi niin huonoa noista unohduksista. Tai vaihtoehtoisesti naru sormeen että muistaa sen radion sammuttaa...


Miks sitä yleensä kannattaisi kytkeä auton oman akun rinnalle,kun käytän sitä vain ra-radiossa?Tarviin vain latauksen sille! Toisaalta vois käyttää vastaavaa summeria joita käytetään joidenkin autojen turvavöissä ja valoissa? Toisaalta löysin vaihtokoskettimilla olevan 30A valoreleen jota voisin hyödyntää, mut joutuisin laittamaan siihen ylimääräisen kytkimen saadakseni sen toimimaan haluamallani tavalla ja taas olisi tietty sama ongelma edessä, joten paras olisi se oma akku radiolle.

Kokelas
Kokelas
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 13, 2010 22:35
ViestiLähetetty: La Touko 15, 2010 22:45
Eka versio kokeiltu.Siinä releessä 12v/100A oli jotain vikaa ja se ei kytke jostain syystä enää latausta.No huomenna kokeilen 30A relettä (lisävalojen)
sen tilalle. Ehkä siinä oli jokin valmistus virhe. Who knows :(

Kokelas
Kokelas
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 13, 2010 22:35
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 19:37
No nii nyt on eka toimiva versio käytössä. Vaihtokärjillä oleva 30A rele toimii yllättävän hyvin. Oli mutkia matkassa kans kuten se 100A rele on hajalla ja radion oma asennusteline piti vaihtaa, koska se vei liikaa sähköä eikä toiminut kuin auton omalla akulla. Aika näyttää miten toimii käytössä.
Edellinen

Paluu Autoelektroniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron