Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Millä 1ZH18B pentodille anodijännite

Keskustelua analogielektroniikasta

Valvoja: Moderaattorit


Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 21:10
ViestiLähetetty: Su Maalis 02, 2014 14:00
Mulla olis säkillinen 1ZH18B miniatyyripentodiputkia. Multa voi muuten noita kysellä kun en todennäköisesti ihan kaikkia itse tarvitse.

http://www.tubes.ru/techinfo/GlassTubes/1z18b.html

No ajattelin, että jos tässä alkaa väsäämään oikein viimeisen päälle chiptune värkkiä, niin tokihan sen analogiapuolelle pitää putkia saada. Noissa hehkujännite on 1,2V ja anodijännite 60V. Laitteeseen varmaankin tarjottaisiin 12V josta sitten tehtäisiin digitaaliosuuden tarvitsema 5 volttia. Mitenkähän siitä eleganteimmin tekisi putkien vaatiman anodijännitteen? Jos siihen vaikka kaksi putkea laittaisi. En tosin kyllä ole vielä testannut miten noiden hehkut näkyy putken läpi. Sehän nimittäin menee niin, että putkien paremmuus perustuu hyvin pitkälle esteettisille arvoille ja putkien hehku on tärkeä osa sitä. :)

Kokelas
Kokelas
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 10:47
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2014 10:51
http://www.eleccircuit.com/wp-content/u ... roller.gif

Tuossa olis kytkis. Toimivaksi todettu. Tosin omilla muutoksilla. Tein niillä juurikin hakkurin putkelle. Minä voisin tarvita noita putkia jos ovat tosi edullisia... :D
Tv:Tomppa

Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 21:10
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2014 11:17
Wanhalla kunnon 555 piirillä. Joo toihan on ihan näppärä. :)
Mä noita putkia 50 kappaletta aikoinaan ostin ja karvan alle 40 euroo maksoivat yhteensä kaikkine kuluineen. Ei siitä paljoa tule putkea kohden. Kyllä minä muutamasta voin luopua. Koitan laittaa sulle foorumin yksityisviestiä.

Kokelas
Kokelas
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 10:47
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2014 12:27
Moi. Tää foorumi ei anna mun vielä lähetellä yksityisviestejä. Liityin näet juuri. Pistä gmailiin. Eli tomppatouhukasMIUMAUgmail.com
Lukeminen kyllä onnistu... Juu kerro vain mitä tarvit ni kyllä vaihtokin onnistuu. Itseasiassa tarvisin 10 putkea ni pääsee testailemaankin.

Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 21:10
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2014 12:41
Sähköpostia laitettu.

Silloin kun minä olin nuori, oli vielä paljon putkitekniikalla toteutettuja televisioita ihmisillä. Nykyään touhu taitaa olla aika pienen piirin harrastus. Ehkä hyväkin sillä anodijännitteellä kyllä yleensä varsin helposti tappaa itsensä jos ei tiedä mitä on tekemässä.

Uraltone vissiin vielä vähän pitää lippua korkealla tästä aiheesta.

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 18:23
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2014 22:20
Itselle putkitekniikka on suht tuntematonta, on koristeena ollut mooooooonta vuotta vanhempien vintiltä löytynyt ASA-radio, siellä näyttäisi olevan putkia sisällä. En ole uskaltanut kokeilla päälle, pitäisiköhän? :D

Paluu Analogiaelektroniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron